utorok 19. februára 2013

Skúsenosti čitateľov: Z bankových účtov nám zmizli stovky eur!

Mnohým Slovákom mizli z účtov peniaze, hoci kartu nepustili z ruky
Autor: shutterstock

Slovákom miznú z účtov peniaze: Môžu za to upravené bankomaty!
Slovákom miznú z účtov peniaze: Môžu za to upravené bankomaty!

Klientom slovenských bánk niekto vyberá z účtov vysoké sumy! Stopy vedú hlavne do Mexika.

Do redakcie Nového Času sa ozvali zúfalí čitatelia, ktorým zmizli z účtov tisíce eur. Situácia, ktorá môže výrazne ovplyvniť viacero rodinných rozpočtov najviac zasiahla klientov Tatra banky. Na neželaný výber úspor sa sťažovalo až 45 ľudí. V ohrození sa však cítia aj užívatelia služieb VÚB, ČSOB, Slovenskej sporiteľne či OTP banky. Klientom zmizli peniaze cez zahraničné bankomaty najmä v Mexiku, Peru, ale aj v Austrálii či Moskve.

Čitatetelia: Peniaze z účtov mizli postupne!"Dnes ma kontaktoval zamestnanec Prima banky, v ktorej mám účet. Niekto sa pokúšal vybrať peniaze v Mexiku. Okamžite mi zablokovali kartu. Našťastie som na účte nemala žiadne peniaze, takže mi nič vybrať nemohli. Keby sa to stalo o pár hodín skôr, prišla by som o 240 eur."

Čitateľka, Košice

"Som klientkou UniCredit Bank a v noci zo soboty na nedeľu (zo 16. na 17.2) mi banka zablokovala platobnú kartu, následne som volala na call centrum, kde mi oznámili, že niekto vybral z môjho účtu peniaze, a to z bankomatu v Mexiku. Išlo o 64 eur. Podľa zamestnca banky som ešte mala šťastie, lebo mnohým klientom vybielili celé účty. Po vyplneni reklamácie mi peniaze vrátia."

Miriam, Košice

"V novembri minulého roku mi z účtu v Slovenskej sporiteľni asi 87 eur. Počas toho dňa bolo takých pokusov päť, no vyšiel iba jeden. Našťastie som v ten deň platil účty, takže mi tam viac peňazí neostalo. Podal som aj trestné oznámenie. Banka mi zablokovala kartu a vydala novú. Na vyriešenie reklamácie však budem čakať od 30 do 180 dní."

Miro

"Zmizlo mi z účtu asi 263 eur. Vyzeralo to, ako keby som kartou platila v Moskve. Okamžite v ten deň som išla do banky, podala reklamáciu a mesiac čakala na to, kým mi peniaze vrátia, čo sa chvalabohu stalo. Banka v Moskve sa odmietla k záležitosti vyjadriť."

Daniela

Podivné transakcie boli realizované v zahraničí.Podivné transakcie boli realizované v zahraničí.Autor: Archív

"7. februára mi neoprávnene odišlo z účtu 35,99 eur. Hneď som to riešil s Tatrabankou. Zablokovali kartu a povedali mi, že sa to bude riešiť. Banka v takých prípadoch zvykne sumu vrátiť."

Ondrej

"Ešte v júli mi niekto vybral z účtu necelých 100 eur, pekne po častiach. SMSky mi prišli tri, jedna za druhou v časovom intervale menej ako jedna minúta. Hneď som zistila, že o čo asi ide, zavolala som do banky. Utekala som do najbližšej pobočky Slovenskej sporiteľne, kde mi zablokovali účet, spísali sme zápisnicu. Za vydanie novej karty som však musela zaplatiť desať eur. Kým mi peniaze vrátili, trvalo to štyri mesiace."

Klaudia

"Kolegynke zmizli peniaze z karty. Účet má v Slovenskej sporiteľni. Jej kartou platili v Dominikánskej republike. Banka jej kartu zablokovala, no aj tak jej zmizlo 500 eur."

Zuzana

"23. januára 2013 asi polhodinu pred polnocou mi bolo z účtu vybraných 665 eur v päťminútových časových intervaloch. Ráno o šiestej som si našiel šesť sms o výbere peňazí v Lime v Peru. Hneď som zavolal do OTP banky, aby som kartu nechal zablokovať. Banka o tejto skutočnosti vedela a kartu zablokovala. Podal som reklamáciu a povedali mi, že záležitosť vybavia v polročnej lehote. Zdá sa mi že šesť mesiacov je príliš dlho."

Peniaze mizli z účtov postupne. V niektorých prípadoch sa bankám podarilo transakciu ihneď stopnúť.Peniaze mizli z účtov postupne. V niektorých prípadoch sa bankám podarilo transakciu ihneď stopnúť.Autor: anc

Roman, Trnava

"Vlani v septembri mi odišlo z účtu 300 eur. Boli to tri platby behom dvoch minút a štvrá krátko na to. Platili v Cambridgi kartou, ktorú som mal v peňaženke. Naša sporiteľňa nebola veľmi akčná, napriek tomu, že platby odišli z účtu až na tretí deň, nedokázali to stopnúť. Podal som reklamáciu a čakám. Na vyriešenie prípadu majú 150 dní. Pred týždňom sa skončila 150-dňová lehota, no banka zatiaľ mlčí."

Atila

"Podobný prípad sa mi stal v nedeľu. Kartu som neposledy použila v decembri 2012 a odvtedy ju mám v peňaženke. Išlo o tri transakcie v priebehu jednej minúty. Sumy boli do troch eur. Pôvodný kurz bol USD."

Kristína

Ako zabrániť vybieleniu účtu v banke čítajte v dnešnom Novom Čase.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára